Zdecydowaliśmy się na współpracę z agencją projektową w celu przeprowadzenia najszerszego w historii projektu użytkowo-badawczego produktu LINAK. Przeanalizowano szereg ludzkich zachowań, sporządzono kolejne mapy cieplne oraz przeprowadzono wiele testów z udziałem użytkowników. W obszernej ankiecie zapytano dwie grupy, każda po pięćset osób, używających obecnie i zainteresowanych na przyszłość produktem, o wszystko — od dochodów, codziennych czynności i ogólnych preferencji projektowych do konkretnych oczekiwań wobec kolejnego łóżka wypoczynkowego. Końcowy rezultat: Ponad 1500 stron wartościowych, rzetelnych opinii.
Dzięki zrozumieniu sposobu postrzegania projektu przez konsumentów mogliśmy tworzyć i rozwijać go zgodnie z ich potrzebami oraz uwzględniać funkcje, o które prosili, a także stale sprawdzać, czy te projekty są rzeczywiście przyjazne dla użytkownika.
Poniżej przedstawiono siedem wniosków, które zwróciły naszą uwagę w tym procesie i miały znaczny wpływ na rozwój pilota HC40.
Źródła: Christian Jantzen, AAU, Panksepp oraz badanie LINAK & Artlinco A/S przeprowadzone przez Artlinco A/S.
1. Powinien pasować do wystroju domów użytkowników
Konsumenci oczekują, że piloty będą pasować do wystroju sypialni i nie będą zwracać na siebie zbyt dużej uwagi. Jednak badania wykazały również, że ludzie mieszkający na obszarach miejskich, podmiejskich i wiejskich nie preferują tego samego. W różny sposób postrzegają „dobry projekt”. Dlatego też musieliśmy przeprowadzić badanie, aby się dowiedzieć, co lubią konsumenci, i dokonać odpowiednich zmian w pilotach, zgodnych z wynikami badania. W rezultacie zdecydowaliśmy się opracować dwa modele pilota — HC40 TWIST™ i HC40 FRAME™.
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.

2. Użytkownicy oczekują nowych funkcji
Badanie wykazało, że funkcje rzeczywiście doceniane przez konsumentów to te, które rozwiązują problem. Krótko mówiąc, oznacza to, że pilot niekoniecznie musi mieć wiele funkcji — tylko niektóre z nich poprawiają jakość snu. Potwierdza to fakt, że 67 procent ankietowanych użytkowników woli łatwość obsługi niż wiele funkcji.
Wielu użytkowników wspomniało również o tym, że nie chcą mieć telefonów komórkowych w sypialniach, ale potrzebują funkcji budzika. Funkcja cichego alarmu została bezpośrednio zainspirowana wynikami tych badań. Teraz użytkownicy mogą być budzeni dzięki silnikom do masażu. Wcześniej nawet nie wiedzieli, że są im potrzebne.
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.
3. Koncentracja przede wszystkim na doświadczeniach użytkowników
60% użytkowników codziennie korzysta z funkcji łóżka wypoczynkowego z regulacją. Wiedząc o tym, poprosiliśmy konsumentów o ocenę różnych pilotów pod kątem przyjazności dla użytkownika. Ogólnie rzecz biorąc, można znacznie poprawić użyteczność każdego istniejącego pilota. 28 procent użytkowników stwierdziło nawet, że piloty do łóżek wypoczynkowych z regulacją w ogóle nie są przyjazne dla użytkownika.
W rezultacie udoskonaliliśmy projekt, tworząc wydruki 3D wszystkich projektów, a następnie daliśmy je do wypróbowania rzeczywistym użytkownikom. To samo dotyczyło interfejsu w wersji Advanced. Użytkownicy testowali intuicyjność jego obsługi.

Dwa proste, ale równie potrzebne wnioski, które pomogły w kształtowaniu pilota HC40, były takie same:
- Użytkownicy preferują klasyczne, ale charakterystyczne wzornictwo, co oznacza, że pilot powinien wyglądać jak pilot
- Użytkownicy wolą przyciski od ekranów dotykowych, ponieważ są one łatwiejsze do rozpoznania za pomocą dłoni/palców w ciemności
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.
4. Umożliwienie personalizacji pilota
Konsumenci chcą móc spersonalizować pilota. Prosty powód: Muszą być w stanie łatwo go rozpoznać. Może się on zapodziać w pościeli, można go też pomylić z innym urządzeniem. Dlatego rodzinę pilotów HC40 można na wiele sposobów spersonalizować.
Skorzystaj z któregokolwiek z tych rozwiązań, a Twoja marka będzie się wyróżniać tym, że rozwiązuje problemy konsumentów.
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.

Zakup łóżka: 6 najważniejszych kryteriów
1 Cena
2 Komfort
3 Design
4 Trwałość
5 Gwarancja
6 Marka
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.
5. Gdy użytkownik kupuje łóżko, projekt ma znaczenie
Kluczową częścią badania było również rozpoznanie, czego szukają konsumenci, gdy kupują łóżko. Dlatego przedstawiamy sześć najważniejszych czynników mających wpływ na decyzję o zakupie. Wyniki: komfort użytkowania i wygląd pilota są ważne.
Wszystkie powyższe kryteria odnoszą się do ogólnej konstrukcji łóżka — łącznie z pilotem. Tworząc pilota, zapewniliśmy mu zarówno ergonomię i komfort używania, jak i doskonałe dopasowanie do designu łóżka, tak aby nie odróżniał się wyglądem od całości projektu.
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.
6. Prosty pilot z wieloma funkcjami
Jednym z największych wyzwań dotyczących badania był zestaw sprzecznych odpowiedzi użytkowników. Wydawało się, że preferowali oni proste piloty, a jednocześnie chcieli wielu funkcji. W rzeczywistości 24,5% użytkowników uważa, że piloty do łóżek wypoczynkowych nie mają wystarczającej liczby funkcji.
Jest rzeczą oczywistą, że im więcej funkcji ma mieć łóżko, tym więcej przycisków jest potrzebnych w pilocie. Dlatego obie wersje pilota HC40 mają prosty układ, co widać na pierwszy rzut oka. Jednak w wersji pilota HC40 Advanced jest dostępny wyświetlacz, aby zapewnić więcej funkcji bez dodawania przycisków. Proste przewijane menu ułatwia zlokalizowanie funkcji i opcji regulacji, a najczęściej używane z nich można ustawić jako skróty ułatwiające do nich dostęp. Proste rozwiązanie — bogata funkcjonalność
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.

7. Zalety
Jeden na czterech respondentów odnalazł dodatkowe zalety łóżka wypoczynkowego z regulacją już po zakupie. Czyli były to inne zalety niż wskazywane przy sprzedaży.
Dlatego nie możemy sobie pozwolić na to, aby nie mówić o zaletach łóżek wypoczynkowych z regulacją. Użytkownicy muszą wiedzieć, jak łatwo będzie im korzystać z tych wszystkich zalet.
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.

Czy wiesz, że...?
Odpowiedzi konsumentów zapytanych ogólnie o piloty:
- Na szafce nocnej jest zbyt wiele różnych przedmiotów
- Pilot musi pasować do wystroju sypialni
- Powinno się poprawić użyteczność pilota
- Piloty nie mają wystarczającej liczby funkcji
- Chcemy, aby można było personalizować piloty
Źródło: Badanie LINAK przeprowadzone przez Artlinco A/S.
Więcej informacji o wersjach HC40 Standard i HC40 Advance pilota można znaleźć na stronie: Pilot, który wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników